Dzięki super oszczędnemu modelowi Civic Tourer dział badawczo-rozwojowy Hondy triumfuje w imprezie M

dodano: 22.10.2014

  • HondaHonda Civic Tourer 1.6 i-DTEC zajmuje pierwsze miejsce w niezwykle wymagającym maratonie, podczas którego pojazdy testowane są w realnych warunkach drogowych
  • Konstruktorzy z firmy Honda osiągają rekordowo niski wynik spalania (2,88 l/100km) na 531-kilometrowej trasie maratonu
  • Gwiazdy zespołu Honda Yuasa Racing, biorące udział w mistrzostwach BTCC (ang. British Touring Car Championship), zajmują bardzo dobre dziewiąte miejsce w swoim debiucie na MPG Marathon


Zespół konstruktorów Hondy oraz nowa Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC są zdobywcami pierwszego miejsca w tegorocznej edycji MPG Marathon. Po raz kolejny Honda potwierdziła niezwykle niskie zużycie paliwa przez silnik 1.6 i-DTEC, który reprezentuje nową generację jednostek napędowych z serii Earth Dreams Technology.

Maraton obejmował niezwykle rygorystyczne, dwudniowe testy pojazdów na specjalnie w tym celu wyznaczonej trasie o długości 531 kilometrów, która biegnie drogami publicznymi Wielkiej Brytanii. Brytyjski zespół badawczo-rozwojowy Hondy w składzie: Fergal McGrath, James Warren, Tony Shiggins oraz Julian Warren zdobył pierwsze miejsce w kategorii najniższego spalania w przeliczeniu na ilość mil pokonanych na jednym galonie paliwa (ang. Best Outright MPG), uzyskując niesamowity wynik 2,88 litra na 100 kilometrów, czyli poprawiając o 31,8% deklarowaną, katalogową wartość spalania dla modelu Tourer (3,80 l/100km).

MPG Maraton to impreza organizowana pod patronatem brytyjskiego magazynu Fleet World i sponsorowana przez firmy ALD Automotive oraz TRACKER. Jej głównym założeniem jest sprawdzenie pojazdów w rzeczywistych warunkach drogowych. Ma to wymierne skutki zarówno dla ochrony środowiska jak i dla portfeli potencjalnych nabywców, bowiem przy pomocy prostych rozwiązań motywuje do zmiany stylu i techniki jazdy.

Na starcie tegorocznej edycji maratonu pojawiło się 26 ekip, które mogły samodzielnie zaplanować trasę z uwzględnieniem uprzednio określonych, obowiązkowych miejsc przejazdu, co dało spore pole do popisu w zakresie zdolności nawigacyjnych. Wszystkie pojazdy biorące udział w maratonie zostały wyposażone w urządzenia śledzące, dostarczone przez firmę TRACKER, dzięki czemu organizatorzy imprezy mogli na bieżąco monitorować położenie i postępy poszczególnych ekip.

Ross Durkin, redaktor prowadzący, Fleet World Group i organizator MPG Marathon:

"Zespołowi Hondy należą się słowa najwyższego uznania. Rekordowy wynik średniego spalania na poziomie 2,88 litra na 100 kilometrów robi niesamowite wrażenie, jeśli weźmiemy pod uwagę trudne warunki drogowe, z jakimi musieli się zmierzyć wszyscy uczestnicy maratonu. Tym bardziej należy docenić ponadprzeciętne umiejętności eko-drivingu, którymi wykazali się członkowie zespołu Hondy w starciu z niezwykle wymagającymi rywalami. W tym miejscu należy wspomnieć, iż team Hondy pokonał m.in. dziewięciokrotnych triumfatorów tej imprezy, co dobitnie pokazuje jak wiele można osiągnąć, jeśli ma się do dyspozycji nowoczesny, przyjazny dla środowiska pojazd."

Adrian Killham, starszy wiceprezes, Honda R&D Europe:

"Otrzymujemy liczne sygnały od użytkowników modelu Civic Tourer w Europie, potwierdzające jego ekonomiczność w rozmaitych warunkach drogowych, dlatego przed startem w MPG Maraton liczyliśmy na naprawdę dobry wynik. Dzisiaj klienci oczekują od pojazdu nie tylko dynamicznych osiągów i wysokiej funkcjonalności, ale również niskich kosztów utrzymania, a Honda Civic Tourer całkowicie spełnia te wymagania. Co więcej, silnik 1.6 i-DTEC produkowany jest w Wielkiej Brytanii i montowany nie tylko w Civic'ach, ale również w modelu CR-V, a od przyszłego roku - także HR-V. Dzięki temu jeszcze większe grono klientów będzie mogło docenić zalety tej jednostki."

W imprezie wzięli także udział Matt Neal oraz Gordon Shedden z teamu Honda Yuasa Racing, którzy na co dzień, z racji wykonywanego zawodu, nie są przyzwyczajeni do proekologicznego stylu jazdy. W debiucie na MPG Maraton, jadący Hondą Civic Tourer 1.6 i-DTEC zespół gwiazd mistrzostw BTCC zajął dobre, dziewiąte miejsce z wynikiem 3,52 l/100km.

Honda Civic Tourer, którą zespół konstruktorów Hondy wywalczył pierwszą lokatę, to produkcyjny egzemplarz modelu, jaki dostępny jest obecnie w salonach sprzedaży na terenie Europy. Warto zaznaczyć, iż pojazdu nie poddano żadnym modyfikacjom, mimo iż przyszło mu stanąć w szranki z tak wymagającymi rywalami jak Ford Fiesta Titanium ECOnetic czy Citroen C4 Cactus, które w tej właśnie kolejności zajęły miejsca na podium za Hondą Civic Tourer.

Ross Durkin:

"Pragnę pogratulować wszystkim uczestnikom tegorocznej edycji maratonu, podczas której nie brakowało sukcesów drużynowych i indywidualnych oraz wspaniałych wyników. Poza wszystkim innym, tegoroczny maraton pokazał, iż najnowsza generacja aut osobowych i dostawczych jest bardziej oszczędna i przyjazna dla środowiska niż kiedykolwiek wcześniej, a wyniki uzyskane przez startujące pojazdy są potwierdzeniem niezwykłych osiągnięć ich producentów w zakresie rozwiązań technicznych."

 

Poniżej przedstawiono listę wyników uzyskanych podczas MPG Marathon przez pięć pojazdów marki Honda oraz ich zespoły:

  • Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC w wersji z przekładnią manualną: 2,88 l/100km
    Fergal McGrath/ James Warren/Tony Shiggins/Julian Warren
  • Honda Civic Hatchback 1.6 i-DTEC SR: 3,19 l/100km
    Tim Dickson/ Kevin Booker
  • Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Ex Plus w wersji z przekładnią manualną: 3,27 l/100km
    Paul Clifton/ Shaun Cronin
  • Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC SR DASP w wersji z przekładnią manualną: 3,52 l/100km
    Matt Neal/Gordon Shedden
  • Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Ex Plus w wersji z przekładnią manualną: 3,81 l/100km
    John Kerswill/ Ian McKean

Dzięki niskiemu zapotrzebowaniu na paliwo, znacznie ograniczonej emisji CO2 oraz wysokiej dynamice i funkcjonalności, Honda Civic Tourer cieszy się ogromną popularnością wśród klientów detalicznych i flotowych w Europie. Niezwykle oszczędny silnik 1.6 i-DTEC oferuje 120 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego, zadowalając się przy tym średnio 3,80 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Silnik pozwala pokonać do 1315 kilometrów na jednym zbiorniku paliwa, emitując zaledwie 99 g CO2 na kilometr.

Więcej informacji o modelu Civic znajdą Państwo na stronie www.honda.pl